Koulutukset toivat LVIturvalle 10 % vuosittaisen säästön kokonaishankinnoista

LVIturva on yksi Suomen johtavista omakotitalojen putkiremonttien tekijöistä. Yrityksen erikoisosaamista ovat käyttövesi-, lämpöverkko- ja viemäriremontit. LVIturva on kasvanut nopeaa tahtia, jonka myötä myös hankintoja on tehty paljon ja vauhdikkaasti. Yhteistyö Seesam Hankintapalveluiden kanssa on tuonut mukanaan huomattavaa säästöä ja pitkäaikaisia kumppanuuksia.

LVIturva on kehittänyt ensimmäisenä yrityksenä Suomessa sukitusremontin. Liikevaihto on tuplaantunut vuosittain ja hankintojen kehittäminen on jäänyt vauhdikkaan kasvun myötä taka-alalle.

– Vuonna 2014 aloimme kiinnittää huomiota hankintoihin. Seesam Hankintapalveluiden Esa Mutanen kutsui minut kuuntelemaan seminaaria ja sisältö oli vakuuttava. Päätimme laittaa hankinnat kuntoon siten, että ne kestävät myös tulevaisuuden kasvun, LVIturva Groupin toimitusjohtaja Juhana Kilpeläinen kertoo.

Innostava koulutus toi muutoksen hankintafilosofiaan

Koulutus lähti liikkeelle hankintojen perusfilosofian ymmärtämisestä. Hankintojen merkitystä ja kokonaiskuvaa käytiin yhdessä läpi. Yritys sai myös oppia kilpailutuksen järjestämiseen. Innostava koulutus antoi uusia näkemyksiä.

– Odotimme kouluttajaksi insinööriä. Esan tapa kouluttaa oli kuitenkin kaikkea muuta kuin insinöörimäinen. Ajatus lähti syvältä filosofiasta, ei yksityiskohdista.

– Esa on innostava esiintyjä, jota jaksaa kuunnella pidempääkin. Show on rakennettu niin, että yleisö jaksaa pysyä mukana ja innostus kasvaa matkan varrella, Kilpeläinen kuvailee.

”Aiemmin hankinta oli meille vain hinnan kysymistä ja kilpailuttamista”

Seesam Hankintapalveluiden koulutukset ovat vaikuttaneet LVIturvan tapaan ajatella hankintoja. Työntekijät ovat oppineet hankintojen syvemmän merkityksen, jonka myötä yritys on päässyt pidempiin hankintakumppanuuksiin pienemmillä kustannuksilla.

– Hankinnat ovat merkittävässä roolissa tuloksen tekemisessä. Aiemmin hankinta oli meille vain hinnan kysymistä ja kilpailuttamista. Koulutusten myötä säästimme ensimmäisen vuoden aikana 10 % kokonaishankinnoista. Se on huomattava summa.

– Työntekijämme ovat ymmärtäneet kustannuksen merkityksen hankinnoissa. Olemme myös oppineet oikean tavan kilpailuttaa asioita. Pienikin asia on hankinta ja hinnoista tinkiminen tekee vuositasolla ison vaikutuksen, Kilpeläinen summaa.

 

 

Katso lisää asiakkaiden kokemuksia:

Lämpöpartion huimat tuloksetSeesam aukene muihin aarteenomaisiin kokemuksiin